FiNBOX-FAQ

Veel gestelde vragen

1) Wat is FiNBOX?

FiNBOX is voor iedereen die gebruik maakt van internetbankieren. Het is een standaard postvak / mailbox in uw vertrouwde internetbankieren omgeving.
In FiNBOX ontvangt u digitaal de facturen, rekeningen, acceptgiro’s en andere financiële post van organisaties waar u klant van bent. Met 1 muisklik betaalt u de rekeningen, zonder rekeningen of acceptgiro’s over te typen. Daarnaast kunt u hier ook allerlei andere financiële post ontvangen, zoals:
  • Belastingaanslagen
  • Incassospecificaties
  • Salarisstroken
  • Pensioenoverzichten
  • Polissen
U bepaalt zelf van welke organisaties u de facturen digitaal ontvangt.


2) Wat zijn de voordelen van FiNBOX?

  • Geen rekeningen of acceptgiro’s meer kwijtraken
  • Geen rekeningen of acceptgiro’s meer overtypen
  • Uw financiële post eenvoudig terugvinden en inzien
  • Met één muisklik uw betaalopdracht klaarzetten

3) Wat kost FiNBOX?

Het gebruik van FiNBOX is gratis.


4) Hoe kan ik me aanmelden voor FiNBOX?

Wilt u de facturen van Schouten Zekerheid voortaan digitaal ontvangen en betalen?
Dan kunt u dat op 2 manieren regelen.

A) Via Schouten Zekerheid

Klik hier, dan melden wij u graag aan. U hoeft verder niets te doen.

B) Via uw eigen internetbankieren:

Rabobank; ING
  • Ga naar uw internetbankieren omgeving
  • Kies bij ‘Betalen’ voor ‘FiNBOX’
  • Ga naar ‘Aanmelden bedrijven’
  • Selecteer 'Schouten Zekerheid'
  • Klik op ‘Aanmelden’

ABN AMRO
  • Ga naar uw internetbankieren omgeving
  • Klik op "Tools"
  • Klik op "FiNBOX"
  • Klik op "Options"
  • Selecteer 'Schouten Zekerheid'
  • Klik op ‘Aanmelden

5) Moet ik iets installeren?

Nee, FiNBOX staat standaard al als onderdeel in uw internetbankieren.

6) Kan ik me ook weer afmelden voor FiNBOX?

Wilt u uw post weer op papier ontvangen? Dan kunt u zich binnen FiNBOX ook weer afmelden. Uw bank geeft dit dan automatisch door aan het betreffende bedrijf.


7) Welke berichten kan ik van FiNBOX ontvangen?

  • Nota: een verzoek tot betalen
  • Incasso: informatie over een automatische afschrijving
  • Bijschrijving: informatie over bijvoorbeeld een salarisbijschrijving
  • Bericht: bijvoorbeeld over het downloaden van een verzekeringspolis

8) Hoe weet ik dat ik een factuur of rekening heb ontvangen?

U ontvangt een melding dat onze factuur klaar staat in de bankomgeving. Indien uw e-mail adres bij ons bekend is dan sturen wij u ook een bericht dat de factuur is afgeleverd.

Rabobank

U krijgt een alert op de startpagina van uw internetbankieren. U kunt zich ook gratis aanmelden voor een SMS- of E-mail alert.

ING

U krijgt een bericht via "Mijn Berichten" op de startpagina.

ABN AMRO

U krijgt een bericht via "Bankmail".


9) Hoe lang worden berichten in FiNBOX bewaard?

De berichten in FiNBOX worden 7 jaar bewaard en zijn 7 jaar beschikbaar via uw internetbanieren. Het bedrijf of de organisatie die de post verzonden heeft, bewaart de post voor u.


10) Van welke rekening kan ik rekeningen of acceptgiro's betalen?

U kunt uw rekening of acceptgiro’s van uw Betaalrekening betalen. Als u over meerdere Betaalrekeningen beschikt, dan kunt u per rekening of acceptgiro bepalen van welke Betaalrekening u de betaling doet.


11) Hoe lang duurt een betaling via FiNBOX?

Een betaling via FiNBOX wordt op dezelfde wijze afgehandeld als een normale betaling in uw internetbankieren.


12) Kan ik een FiNBOX betaling terug draaien?
Net zoals bij een gewone internet betaling kunt u een reeds uitgevoerde FiNBOX-betaling niet terugdraaien. Tijdens het betaalproces dient u met een TAN-code uw betaling te bevestigen. Wanneer u een FiNBOX-betaling met een TAN-code bevestigd heeft, kan deze handeling niet meer ongedaan worden gemaakt. Geplande betalingen voor een FiNBOX kunt u, zoals gebruikelijk bij geplande betalingen, wel annuleren door deze uit het overzicht te verwijderen.


Direct aanmelden >