Sinds 1 januari 2025 is de verplichte pensioenregeling van het Bedrijfspensioenfonds voor de Rijn- en Binnenvaart officieel vervallen. Werkgevers in de sector zijn daarmee zélf verantwoordelijk geworden voor het opzetten van een passende pensioenregeling voor hun personeel. Heb je dit nog niet geregeld? Dan is nú het moment om in actie te komen.
Koninklijke Binnenvaart Nederland en AEGON hebben een “Voorkeursregeling Rijn- en Binnenvaart” ontwikkeld: een pensioenregeling die (nagenoeg) budgetneutraal is. Let op: of dit voor jouw organisatie geldt, hangt af van de samenstelling van je werknemersbestand. Er is dus geen ‘one size fits all’-oplossing.
Bij Schouten Zekerheid helpen we je graag bij het doorrekenen en vergelijken van de mogelijkheden. Zo kun je op basis van feiten een regeling kiezen die past bij jouw onderneming én bij je personeel.
Sinds 1 januari 2025 ben je als werkgever niet langer verplicht aangesloten bij het BPF Rijn- en Binnenvaart. Je moet nu dus zelf een pensioenregeling starten. Dat vraagt om duidelijke keuzes, goede communicatie naar je werknemers én een zorgvuldige implementatie.
Samen met jou doorlopen we een helder traject:
We ondersteunen je bij elke stap – van offerteaanvraag tot werknemerspresentaties.
De verplichting is weg, maar de verantwoordelijkheid is gebleven. Een goed pensioen is en blijft belangrijk voor jouw personeel. Laat ons je helpen om dit goed te regelen.
Onderstaand vind je de contactgegevens van adviseurs die bekend zijn met de pensioensituatie binnen de Rijn- en Binnenvaart en dit in begrijpelijke taal jouw vragen kunnen beantwoorden.
Moniek Jansen
06 - 250 195 78
moniek.jansen@schoutenzekerheid.nl
Caspar de Waard
06 - 250 444 67
caspar.de.waard@schoutenzekerheid.nl
Rob de Koning
06 - 50 27 05 71
rob.de.koning@schoutenzekerheid.nl
Pieter van de Sman
06 – 29 21 87 32
Pieter.van.der.sman@schoutenzekerheid.nl