Premiebetaling

Veelgestelde vragen over premiebetaling
Hoe lang heb ik om mijn premie te betalen?
Nadat je onze factuur hebt ontvangen, heb je 30 dagen om deze te betalen.
Betaal je niet op tijd? Dan sturen we je een herinnering met het verzoek om de premie binnen 14 dagen alsnog te betalen. Blijft de betaling daarna nog steeds uit, dan ontvang je een aanmaning met een betalingstermijn van 6 dagen.
Wat gebeurt er als ik niet (op tijd) betaal?
Betaal je niet op tijd of niet volledig, dan heeft dit gevolgen:
- Na 14 dagen na de herinnering vervalt de dekking.
- Je kunt dan geen rechten ontlenen aan de verzekering en eventuele schade is voor jouw eigen rekening.
- De dekking wordt pas hersteld zodra wij de volledige premie hebben ontvangen.
Blijft betaling uit? Dan kan je verzekering worden beëindigd. Dit moet je melden bij het afsluiten van een nieuwe verzekering. Dit kan problemen opleveren of zelfs betekenen dat een verzekeraar je geen nieuwe polis wil geven.
Na de aanmaning kan een incassoprocedure worden gestart. De kosten hiervan zijn voor jouw rekening. Onze incassopartner informeert je hierover.
Wat kan ik doen als ik betalingsproblemen heb?
Kan ik een betalingsregeling treffen?Ja, dat kan. Kun je de premie niet in één keer betalen?
Neem dan contact met ons op. We bespreken samen: de voorwaarden van de regeling, de afgesproken termijnen en inningsmomenten, waar je terecht kunt voor vragen.
Let op: een betalingsregeling geldt alleen voor de premies waarvoor deze is afgesproken. Andere openstaande premies vallen hier niet automatisch onder, tenzij we daar ook een regeling voor overeenkomen.
Zijn er andere mogelijkheden?
Waar kan ik terecht voor schuldhulpverlening?Ben je particulier en heb je (dreigende) financiële problemen?
Dan kun je:
advies vragen aan een schuldhulpverlener;
- contact opnemen met de gemeente waar je woont (zij zijn verantwoordelijk voor schuldhulpverlening);
- informatie vinden bij de Vereniging voor schuldhulpverlening en sociaal bankieren via www.nvvk.eu.
Let op: je bent zelf verantwoordelijk voor het aanvragen van hulp of het opstarten van vervolgstappen.