Gedegen debiteurenbeheer: de basis van elke onderneming

Als ondernemer wilt u veilig ondernemen en groeien. Daarbij hoort ook een goed debiteuren- en crediteurenbeleid. Want wat gebeurt er als u uw facturen wel netjes betaalt, maar uw klanten die van u niet? Of als uw klant failliet gaat? En hoe zit het met borgstelling? Het is belangrijk om dit soort vragen te beantwoorden en zo uw risico's in kaart te brengen, zodat u hier tijdig op kunt anticiperen.

Hulp nodig bij het in kaart brengen van uw financiële risico's?

Wat is een kredietverzekering?

Een kredietverzekering vergoedt de schade die uw bedrijf oploopt als een klant zijn facturen niet meer kan betalen. Een kredietverzekering geeft u dus zekerheid van betaling, waardoor uw bedrijf zelf niet in de problemen komt. Een kredietverzekering bestaat uit informatie, incasso en dekking tegen schade door wanbetaling. Zo kunt u zich
focussen op hetgeen waar u als ondernemer het beste in bent. En wordt ondernemen ineens een heel stuk aantrekkelijker!

Financiële informatie over uw (toekomstige) klanten
Een belangrijk onderdeel van een kredietverzekering is een preventieve toets, waarin uw (potentiele) klant wordt beoordeeld op haar kredietwaardigheid. Met deze informatie kunt u beter inschatten of uw (toekomstige) klant in staat is uw factuur op tijd te kunnen betalen.
De kredietverzekeraar verzorgt de incassoactiviteiten
Wat als uw klant toch niet betaalt? Dan start de kredietverzekeraar automatisch voor u het incassotraject. Zij gaan achter uw geld aan op het moment dat klanten hun facturen niet betalen.
Dekking bij schade
Een kredietverzekering zorgt ervoor dat u toch uw geld krijgt als klanten hun facturen niet meer kunnen betalen. Zo kunt u met een gerust hart uw omzet vergroten en zakendoen met nieuwe klanten.

Hoe werkt een kredietverzekering?

Voordat u zaken doet met een klant vraagt u een kredietlimiet aan bij de verzekeraar. Als de organisatie in de ogen van de kredietverzekeraar liquide en stabiel genoeg is, kunt u beschermd zaken doen tot aan de kredietlimiet die de verzekeraar stelt.
Zodra u een product of dienst levert stuurt u de klant een factuur. Indien de factuur niet wordt betaald binnen de afgesproken termijn draagt u de factuur over aan de kredietverzekeraar. Op het moment dat de wachttermijn is verstreken keert de verzekeraar -na aftrek van het eigen risico- het schadebedrag aan u uit.

De voordelen van een kredietverzekering

• Betaling van vorderingen – Dekking van openstaande facturen
• Risicoanalyse – Financiële inzichten in de markt en de bedrijfstak
• Incasso – Lokaal en internationaal incassoservice
• Zorgeloos ondernemen – Echte zekerheid !

Hulp nodig bij het bepalen van uw debiteurenrisico's?

Neem contact met ons op, wij helpen u graag!

Neem contact op
Onze BTA-specialisten staan klaar En helpen u graag!
Bel 010 - 288 45 22 Stel een vraag