Logistiek
Van vervoer tot aan uitdagende macro-ontwikkelingen

Jouw logistieke wereld verandert razendsnel
Corona, Brexit, vergrijzing… grote ontwikkelingen die de transport- en logistieksector flink op z’n kop zetten. Waar pakketvervoerders het werk nauwelijks aankonden, kregen personenvervoerders juist harde klappen. En dan is er nog de krapte op de arbeidsmarkt: chauffeurs, planners en logistiek talent zijn schaars.
Of je nu ondernemer bent, wagenpark beheert of werkt als expediteur – je hebt dagelijks te maken met uitdagingen. Hoe beperk je risico’s onderweg? Hoe blijven je mensen duurzaam inzetbaar? En hoe ga je om met de gevolgen van digitalisering, verduurzaming en toenemende aansprakelijkheid?
Wij helpen je graag met slimme oplossingen op het gebied van risicomanagement en employee benefits. Zodat jij je kunt richten op wat je het liefst doet: zorgeloos en efficiënt transport leveren.
Belangrijke thema's voor logistiek
Op het gebied van risicomanagement en employee benefits
Aansprakelijkheid
Het aansprakelijkheidsrisico is één van de grootste risico's voor bedrijven in de transport- en logistiek sector. Zo krijg je meer dan andere bedrijven te maken met logistieke -, werkgevers - en vervoerdersaansprakelijkheid. En daarnaast heb je ook te maken met diverse partijen, waarbij elke partij zijn (leverings)voorwaarden wil hanteren. Ook hieraan zijn risico's verbonden die een grote impact kunnen hebben op de continuïteit van jouw bedrijf.
Duurzame inzetbaarheid
Chauffeurs zijn veel onderweg en zitten daardoor lang. Ook planners zitten veel, voornamelijk achter beeldschermen. Ook zijn er in jouw sector veel werknemers die fysiek zwaar werk uitvoeren. Het belang van duurzame inzetbaarheid in de transport- en logistieksector is daarom groter dan ooit. Gezonde en vitale medewerkers zijn key. Door te investeren in de duurzame inzetbaarheid van jouw medewerkers, investeer je in de continuïteit van jouw organisatie.
Verzuim
Wij helpen jouw organisatie ook op het gebied van preventie, bijvoorbeeld bij verzuim. Grote kans dat jouw medewerkers jouw belangrijkste bedrijfskapitaal zijn. Rondom personeel wil je dan ook alles op orde hebben. Maar op dit gebied gebeurt continu van alles: denk aan verzuimende werknemers en de constant veranderende wetgeving. Hoe blijf je bij en zorg je dat je bent voorbereid op eventuele personeelsrisico's?
Onze aanpak
Onze aanpak voor jou als werkgever in de transport en logistiek gaat door deze fases:
Inventarisatie & Analyse
Wij brengen de huidige situatie in kaart en verdiepen ons in jouw organisatie
Marktverkenning & Advies
Wij brengen de best passende oplossingen voor jouw organisatie in kaart
Implementatie & Beheer
Wij implementeren het advies dat we in de vorige fase hebben samengesteld
Evaluatie & Optimalisatie
Samen evalueren we periodiek de resultaten van onze samenwerking

Hulp nodig bij risico's op het gebied van logistiek?
Onze experts plannen graag een vrijblijvend adviesgesprek in.